Franta introduce noi autocolante obligatorii pentru camioane si autocare, pentru protecţia biciclistilor, pietonilor, utilizatorilor de scutere etc.
În data de 20 noiembrie 2020, Franţa a emis un decret ce presupune introducerea unor noi reguli pentru camioane si autocare.
Acest nou decret are scopul de a consolida protecţia utilizatorilor vulnerabili (biciclişti, pietoni, utilizatori de scutere etc.) care circulă pe drumurile publice.
Decretul presupune introducerea în mod obligatoriu a sistemului de avertizare a punctului mort pentru vehicule grele.
Ca parte a eforturilor guvernului francez de a reduce numărul de accidente, noul regulament se aplică de la data de 1 ianuarie 2021.
Prima parte a planului de siguranţă
- Incepând cu data de 1 ianuarie 2021, toate vehiculele grele din Franţa (vehiculele de transport marfă / persoane) trebuie să fie echipate cu semne de avertizare ce au scopul de a-i informa pe ceilalţi despre punctele oarbe ale vehiculului lor.
- Această cerinţă se aplică vehiculelor ce depăşesc 3.5 tone şi operează în zonele urbane.
- Vehiculele agricole şi forestiere sunt scutite de această cerinţă.
- Autocolantul (sau autocolantele) trebuie să fie vizibile din lateralele şi din spatele vehiculelor.
Important!
Fiecare camion ce ajunge să circule în Franța trebuie să afișeze aceste autocolante pe cap tractor și/sau remorcă, în funcție de ansambul cu care circulă. Astfel, numărul minim pentru fiecare camion este de 3 de autocolante!
Instrucţiunile de instalare în detaliu se pot accesa AICI.
Pentru moment, autocolantele se pot achiziţiona de pe următoarele pagini online:
Infotrucker – Sticker “Atenție! Unghiuri Moarte”
15 ron/autocolant
sau
https://stick-attack.fr/stickers-pour-camions
1.95 euro/autocolant fără transport sau alte taxe din Franța incluse în preț (app 5.9 euro/autocolant cu aceste costuri incluse).
Amenzile pentru nerespectarea acestei cerinţe se vor încadra la suma de 136 de euro, dar pot ajunge şi la 750 de euro.
A doua parte a planului de siguranţă – Cerinţa autocolantului reprezintă doar o parte a planului de siguranţă aprobat.
Pentru a se conforma decretului, vehiculele trebuie să fie echipate astfel încât şoferul să nu aibă câmpul vizual (înainte, către dreapta şi stânga) obstrucţionat, pentru a conduce în siguranţă.
Spre exemplu:
- Oglinzile retrovizoare aranjate astfel încât să permită şoferului să observe drumul spre partea din spate a vehiculului.
- Comenzile diferitelor dispozitive ale vehiculului, care pot fi utilizate în timpul conducerii, trebuie să fie uşor accesibile de către şofer în timp ce vehiculul este în mişcare.
Menţiuni:
Condiţiile de echipare şi modelul sistemului de semnalizare se vor publica în luna ianuarie 2021.
Va exista însă o perioadă de tranziţie de 12 luni iar vehiculele echipate deja pe lateral şi în spate cu un dispozitiv destinat să semnalizeze prezenţa punctelor oarbe, vor fi considerate conforme chiar dacă au în dotare un dispozitiv ce nu este strict conform cu modelul aprobat.
Comunicat de presă:
Reguli Decret:
Lege: https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/JORFTEXT000042532379
Sursa articolului: StiidelaTSG.ro
Dacă ai întrebări, nu ezita să îi contactezi direct pe cei de la TSG. O întreagă echipă de suport îți stă la dispoziție.
–
Nu uita să citești și îndrumarul pentru BREXIT, îl găseși AICI.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2021, toți soferii care efectueaza transporturi de marfuri sau de persoane in Danemarca, trebuie sa primeasca salariul minim echivalent cu cel al industriei nationale de transport rutier. Află AICI detalii.
–
Pentru informații relevante pentru șoferii profesioniști, în timp real, direct pe telefonul mobil, instalați aplicația Kopilot.
Magazinul Play – Click aici: http://shorturl.at/forBG
–
Dacă vrei să intri în contact cu echipa noastră de consultanți, ne găsești AICI.
Ne puteti urmări pe pagina de Facebook, pe contul de LinkedIn, pe Instagram precum si pe canalul de Youtube „Transport Academy”. , acolo unde te invităm să dai SUBSCRIBE pentru a urmări toate sesiunile video „Transport Academy LIVE” cu Decebal Popescu si invitatii sai.
Lasa un comentariu