5 minute

Analiză KeysFin 2015 – 2019, referitoare la transporturile rutiere și feroviare de mărfuri

Pentru 2020, analiștii KeysFin estimează ca rezultatele financiare, ce urmează a fi raportate in curand, vor confirma un declin de aproximativ 2%, până în apropierea nivelului de 65 de miliarde de lei, în baza schimbării comportamentului de consum (food retail în defavoarea bunurilor de folosință îndelungată) generată de pandemia de COVID-19, lucru estimat și de Transport Academy încă de la mijlocul anului anterior, în plină criză epidemiologică.

Numărul de companii din domeniu a crescut cu 22% față de 2015 și a fost cu 60% peste nivelul din 2010, la 41,5 mii de companii în 2019.

 

Rezultatul net al acestora a crescut cu 35% față de 2015 și a fost cu 2,8 miliarde de lei peste pierderea de 0,4 miliarde din 2010, la 2,4 miliarde de lei în 2019.
Dintre cele 41,5 mii de companii analizate, aproximativ 23,9 mii (58%) au înregistrat profit, 13,3 mii (32%) pierdere, iar restul au avut un rezultat net nul în 2019.
Pe tipuri de companii, companiile mari au avut cea mai slabă performanță, respectiv o pierdere de 126 de milioane de lei din cauza Societății Naționale de Transport Feroviar CFR Marfă, companie situată pe locul 4 după cifra de afaceri care a înregistrat de departe cea mai mare pierdere din industrie, de 237,4 milioane de lei (35% din cifra de afaceri) în 2019.

 

Evolutia sectorului de transport marfuri feroviar si rutier

Evolutia sectorului de transport marfuri feroviar si rutier

România reprezintă un hub strategic pentru transportul de marfă din regiune, însă avantajele noastre competitive nu au fost valorificate la maximum în anul pandemiei. Chiar dacă există companii în creștere pe această piață, scăderea înregistrată de industrie arată lipsa unei strategii clare de valorificare a poziției țării noastre, precum și a resursei umane interne. De asemenea, din păcate, infrastructura deficitară limitează afacerile din transporturile de marfă. Pentru 2021, considerăm că situația se va redresa doar dacă business-ul pierdut va fi înlocuit cu surse noi de venit, precum transportul din pharma sau din alte domenii ale căror volume au crescut considerabil. “, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
În ceea ce privește angajați din sector, analiștii KeysFin estimează o scădere în 2020 a numărului de angajați până în apropierea nivelului de 178.000, în baza datelor de la Institutul Național de Statistică.

 

Transportul rutier „la putere”, singurul „pe plus”

Volumele transportate rutier sunt singurele care au înregistrat creștere, cu 4% față de 2019, la 266,5 milioane de tone în 2020, în timp ce transportul feroviar de mărfuri s-a redus cu 15,5% la 49,7 milioane de tone.

Scăderi majore s-au inregistrat și la transportul aerian, care a scăzut cu 14,9% la 40 de mii de tone dar și la cel maritim care s-a contractat cu 11,1% la 47,2 milioane de tone. Transportul pe căile navigabile interioare a scăzut și el cu 8,2% față de 2019, la 30,5 milioane de tone în 2020.

Evolutie industriei de transport a marfurilor

Evolutie industriei de transport a marfurilor

GERMANIA – cel mai important partener

În transportul rutier internațional de mărfuri, 92,9% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din state membre ale Uniunii Europene și 91,8% din totalul celor încărcate au avut ca destinație state membre ale Uniunii Europene.

Cele mai mari cantități de mărfuri au provenit din Germania (21,8%), Ungaria (15,7%) și Italia (10,2%), iar în ceea ce privește încărcările, 20,1% din volumul mărfurilor au avut ca destinație Germania, 14,8% Italia și 11,9% Ungaria.

Notă: Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre următoarele coduri CAEN: 4920 – transporturi de marfă pe calea ferată, 4941 – transporturi rutiere de mărfuri sau 5229 – alte activități anexe transporturilor. Toate cifrele sunt exprimate în lei iar datele au fost extrase la începutul lui 2021.

Vrei să vezi cum ne gândeam noi, la Transport Academy, că va fi în 2020 anul trecut, pe vremea asta?
Găsești aici:



Pentru informații relevante pentru șoferii profesioniști, în timp real, direct pe telefonul mobil, instalați aplicația Kopilot.

Magazinul Play – Click aici: http://shorturl.at/forBG

Dacă vrei să intri în contact cu echipa noastră de consultanți, ne găsești AICI.

Ne puteti urmări pe pagina de Facebook, pe contul de LinkedIn, pe Instagram precum si pe canalul de Youtube „Transport Academy”. , acolo unde te invităm să dai SUBSCRIBE pentru a urmări toate sesiunile video „Transport Academy LIVE” cu Decebal Popescu si invitatii sai.

Emisiunea Transport Academy LIVE, moderată de Decebal Popescu - săptămânal pe canalul de Youtube "Transport Academy"

Emisiunea Transport Academy LIVE, moderată de Decebal Popescu – pe canalul de Youtube „Transport Academy”

Written by admin