5 minute

ANALIZA firmelor de Transport Rutier de Marfuri din Romania (octombrie 2019)

Un business de transport nu poate creste fara instrumentele de tip business intelligence sau fara a avea o imagine de ansamblu asupra pietei de transport, tendintei acesteia, firmelor concurente, a fluxului de bani si a multor altor indicatori. Din acest motiv, colectarea, prelucrarea, integrarea si analiza datelor a devenit un pas obligatoriu inaintea oricarei decizii de business.

Pentru multi, toate aceste lucruri par abstracte sau complicate, asa ca vom incerca in acest articol sa facem o simpla introducere asupra pietei de transport rutier de marfuri din Romania si sa vedem ce ne spun numerele, asa cum sunt ele disponibile la momentul Octombrie 2019.

Accesand AICI raportul, veti putea vedea distributia flotei de transport pe categorii de vehicule, pe zone, dinamica infiintarii firmelor, histograma flotei de transport marfuri pe judete, topul primelor 3 companii din fiecare judet si (cel mai important) CONCLUZIILE scurtei analize.

NOTĂ:
Veti observa ca, dintr-un total de 152,887 vehicule raportate ca fiind licentiate de catre Autoritatea Rutiera Romana pentru transportul de marfuri, doar 89,782 sunt folosite EXCLUSIV pentru transporturile rutiere de marfuri, fiind companii care au cod principal de activitate 4941 – Transporturi rutiere de mărfuri sau 5229 – Alte activități anexe transporturilor. Am ales sa introducem si codul 5229 dupa ce am analizat in detaliu componenta acestui sector si am luat in calcul EXCLUSIV pe cei care, pe langa business-ul clasic de intermediar/casa de expeditii, detin si flota proprie destinata exclusiv transportului de marfuri. Asa se explica absenta din topuri a unor companii care sunt general recunoscute in piata ca transportatori de marfuri (unii chiar mari) dar, in realitate, functioneaza pe alt cod CAEN, din diverse motive. Cum ar fi, de exemplu, 4120 – Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale sau 4639 – Comerț cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi și tutun.

Apoi, in articolele urmatoare vom intra in detalii pe partea financiara, vorbind despre indicatorii de lichiditate si profitabilitate. Iar mai apoi, in viitor, vom discuta despre o simulare de stress pe creante si cifre de afaceri, pentru a vedea cum sunt pregatite firmele din Romania in cazul unei posibile crize.

Pentru informatii suplimentare despre piata de transport rutier de marfuri din Romania sau pentru un raport personalizat, ne puteti contacta direct la Transport Academy (la datele de contact disponibile pe website).

De asemenea, va asteptam pe 1 noiembrie 2019 la Gala “Tranzit” de la Cluj-Napoca, unde se va discuta intens pe tema indicatorilor de urmarit in activitatea de transport marfuri.

Gasesti aici ANALIZA firmelor de Transport Rutier de Marfuri din Romania (octombrie 2019), realizata de Octavian Radu.

Written by admin